Школа раннього розвитку
Дитячий клуб «Лоло»
Київ 
 
228 - 98 - 19
 
 
Ми у соц-мережах: Детский клуб Лоло в Facebook    

Ранній розвиток

 
Багатьох сучасних батьків цікавить питання раннього розвитку дошкільника. Відома істина – діти раннього та дошкільного віку «схоплюють» і запам`ятовують інформацію дуже швидко, тому втрачати цей час для розвитку, чекаючи, поки дитя підросте, нерозумно. Розуміючи це, більшість мам намагаються організувати заняття для своїх дітлахів.

 Можна спробувати займатися з дитиною вдома, організувавши процес розвитку дитини  самостійно. Однак цей варіант – не найпоширеніший. І навіть не тому, що не всі мами – природжені педагоги. Часто, навіть у професіональних педагогів не виходить організувати систематичні заняття зі своєю дитиною. Чому? Все дуже просто. Дитина звикла бачити Вас в ролі мами і просто не може побачити Вас же в ролі педагога. 

 На практиці це має такий вигляд: ми часто чуємо від батьків «Вдома дитина займатись не хоче». І примушувати її ні в якому разі не можна! Річ у тому, що учбова діяльність не є провідною діяльністю (тобто такою, якою дитина повинна оволодіти в цьому віці) для дошкільного віку. А провідною діяльністю дошкільного віку є... ігрова! Тому, примушуючи дитину до навчання в дошкільному віці, батьки чинять  проти її психології.

Де ж вихід? Один з варіантів – педагогом для дитини має стати не один з батьків, і , бажано, не інший близький родич (тітка, бабуся, дідусь  - в них є свої «ролі»), а зовсім «стороння»  людина. До того ж, це допоможе дитині «вийти» за межі тісного кола родини і потроху опановувати «великий» соціум. Цей же фактор – додаткова перевага групових занять з дітьми.

Дитячий садок міг би стати ідеальним варіантом – багато часу, професійні педагоги, дитячий колектив. Якби не одне «але»... Середня кількість дітей в групі дитячого садка – 25-30. Погодьтесь, що в такій ситуації головним завданням педагога є прослідкувати, щоб усі вони до вечора були живі і більш-менш здорові. Звичайно, вихователі проводять заняття з дітьми, але утримати увагу стількох маленьких слухачів дуже непросто.

Наступний варіант – центр дитячого розвитку. Власне, саме з цією метою їх і вигадали. Варіант чудовий і багато батьків із задоволенням його використовують. Є кілька моментів, на які варто звернути увагу при пошуку «вашого» центра.
Перше, на що слід звернути увагу: заняття мають проходити в ігровій формі для того, щоб бути ефективними. Це не означає, що діти будуть ціле заняття грати м`ячем чи возити за собою машинки. Ні, можуть бути застосовані цілком навчальні прийоми, але запропоновані у вигляді гри. Наприклад, не «Позбирай шишки», а «Білочка та ведмедик розсипали шишки та горішки. Давай допоможемо: зберемо шишки біля ведмедика, а горішки окремо біля білочки». 

Також важливо, щоб на занятті чергувались різні види діяльності: індивідуальна та групова робота, рухливі ігри та ігри за столиком, ігри на розвиток різних аналізаторів (слуху, зору, рухових та тактильних відчуттів).
Гарним індикатором цікавого заняття є стан та настрій дитини після його проведення. Якщо дитині сподобалось, вона не дуже стомлена, не хоче йти, значить, Ви на вірному шляху. 

Ще одним важливим фактором є розвивальний та навчальний ефект від занять. Тобто, через деякий час, Ви маєте помітити результат. Він, до речі, у всіх різний і не завжди кидається в очі. Просто, Ви можете помітити, що Ваша дитина стала краще розмовляти, задає Вам питання або виявляє знання, про походження яких Ви не знаєте.

Результат навчання можливий лише при наявності в організації продуманої, послідовної навчальної програми. В ідеалі ця програма має бути розрахована на весь віковий діапазон (наприклад, в дитячому клубі «Лоло» це вік від 1,6 до 6 років). Звісно, вона має поступово ускладнюватись, але в той же час повторювати і закріплювати вивчений матеріал. 

Взагалі, якщо уявити собі методично вірний процес навчання, то це нагадуватиме спіраль, що поступово розходиться.  Кожен новий її віток повторює попередній, але при цьому розширюється. Так і в процессі навчання: матеріал вивчення повторюється, але стає більш широким, поглиблюючи знання дітей.

Коли Ви визначились з центром розвитку для Вашої дитини, то завданням батьків залишається підкріплення та адаптація в житті тих знань та навичок, які отримала дитина від педагогів.

Бажаємо наснаги на цьому шляху!

Педагог-психолог дитячого клубу «Лоло» Ольга Правільєва.